Rostoucí popularita emotikonů: Fatální pro psaný Jazyk?

Emoji, japonský překlad „obrazu a postavy“, byl poprvé použit v roce 1998, ale výrobci smartphonů jako Samsung a Apple je popularizovali v polovině 2000. O dvě desetiletí později se emotikony staly nedílnou součástí naší komunikace. Zpočátku bylo vyvinuto 176 emotikonů pro japonské mobilní telefony, ale dnes se jich používá přes 1800. Přibližně 90 % uživatelů chytrých telefonů používá emotikony šest miliardkrát denně. Je to nejrychleji rostoucí „jazyk“ v historii a vyvíjí se rychleji než starověké hieroglyfy. Více než jedna třetina lidí na internetu používá emotikony alespoň jednou denně a jejich popularita znamenala zkázu pro jazyk netspeak, jako je „OMG a LOL“. Sociální média hrála roli ve vývoji a používání emotikonů. 

Asi polovina příspěvků na Instagramu obsahuje emotikony, zatímco Facebook a Twitter hlásí vyšší čísla. Emojis se staly populární, protože uživatelé mobilních telefonů se snažili předávat více podrobností o krátkých zprávách. Neutuchající touha po tomto neformálním jazyce vyústila ve vývoj nových mobilních aplikací, které uživatelům poskytují tisíce na výběr. Mileniálové na celém světě nahradili slova symboly, aby sdělili poselství. Přesto někteří odborníci a lingvisté tvrdí, že by to mělo zvonit na poplach, ne proto, že je špatné používat ikony v konverzaci, ale kvůli jejich spolehlivosti. Použití těchto ikon může vést k nesprávné komunikaci, protože mohou být interpretovány odlišně. Například symbol dvou sepjatých rukou byl původně vyvinut v Japonsku, aby představoval vděčnost a pozdrav; jiní jej chápou jako symbol modlitby, zatímco mileniálové ho používají k popisu pětky. 

Poškození Jazyka

Výzkum z roku 2018 ukázal, že více než třetina dospělých ve Spojeném království obviňuje zhoršující se angličtinu z růstu a popularity emotikonů. Asi 90 % dospělých ve věku 16 až 65 let se domnívá, že mladí lidé již nejsou schopni používat správnou formu angličtiny. Polovina dospělých ve Spojeném království si není jistá gramatikou a pravopisem kvůli přílišnému spoléhání na emotikony, prediktivní text a kontrolu pravopisu. Digitální komunikace je součástí moderního světa a stejně jako všechno ostatní prochází progresivním vývojem. Komunikační technologie usnadnila předávání zpráv, aniž by bylo nutné dodržovat základy jazyka. Většinu mileniálů neobtěžují pravopisné, interpunkční a gramatické chyby. Profesionálové tvrdí, že emotikony by se neměly používat v oficiální komunikaci nebo v práci, protože snižují vnímání kompetence. Příjemci nemusí vždy pochopit zamýšlený plný význam komunikace, protože emotikony nevysílají tón. Navíc člověk nemusí ikoně porozumět nebo ji špatně interpretovat. Jazyk a komunikace jsou součástí školních osnov, které mají studenty naučit efektivně komunikovat. Většina studentů projde těmito lekcemi ve třídě, ale při neformální komunikaci totéž neuplatní. Pokud jsou do jazyka začleněny symboly, pak to není progresivní, ale regrese zpět k hieroglyfům.  

Ne, Emoji Nezničí Jazyk 

Nedávný nárůst používání emotikonů vedl k obavám, že by to mohlo vést ke zhoršení nebo dokonce smrti psaného jazyka, ale někteří odborníci tvrdí, že symboly slova spíše vylepšují, než nahrazují. Jsou vizuální reprezentací emocí, stavu a nápadů a lze je použít pouze místo slov nebo vedle nich. Někteří je dokonce nazývají moderní hieroglyfy . Abychom zjistili, zda emotikony ničí jazyk, musíme se nejprve rozhodnout, zda se kvalifikuje jako jazyk. 

Je Emoji Jazyk?

Jazyk vyžaduje výrazy, jako jsou slova, která jsou vyslovována nebo podepsána a reprezentována ve formě písma. Existuje přes milion rybích slov a rodilý mluvčí angličtiny jich občas použije asi 60 000. I když se dnes používá více než 1000 emotikonů, nesplňují požadavky na slovní zásobu, aby byly uznány jako jazyk. Za druhé, jazyk by měl mít systematickou gramatiku a interpunkci. Člověk by měl být schopen kombinovat výrazy a slova, aby předal zprávu, kterou příjemce dokáže dekódovat. Jistě, sekvenční emotikony lze použít ke komunikaci krátkých zpráv, ale když se za sebou použijí více než tři emotikony, zpráva se ochudí a může být obtížné ji dekódovat. V digitální komunikaci se emotikony používají k vylepšení a podpoře kontextu podobným způsobem; gesta a intonace zlepšují mluvený jazyk.  

Konec Hry O Jazyk?

Emoji není jazyk a nikdy zcela nenahradí text. Hromadné přijetí a přijetí také není důsledkem lenosti. Pokud jsou intonace a gesta staženy z verbální komunikace, pak se mluvčí stává méně efektivním a plynulým. Emojis fungují jako digitální gesta a tón pro zlepšení komunikace mezi uživateli. Používání těchto ikon bude v budoucnu stoupat a mohou si najít cestu na pracoviště, protože se stanou více neformálními. Většina lidí je schopna napsat celý text bez emotikonů a přesto dokáže předat stejný význam. Emojis poskytují jednodušší způsob, jak toho dosáhnout. 

Emojis Na Pracovišti

Emoji byly představeny na pracovišti přibližně na začátku desetiletí. I když byli zpočátku považováni za neprofesionální, toto vnímání se změnilo, když je používali téměř všichni zaměstnanci od stážistů po generální ředitele. To představuje nejen příležitost zdůraznit komunikaci, ale také více vypovídá o emoční inteligenci zaměstnanců. Emoji mohou na pracovišti vypadat neprofesionálně. Přesto, když se zamyslíme nad hlubším smyslem toho, co sdělujeme, pak dokážeme porozumět dopadům pětky neboli mrkání obličeje na příjemce. E-mail s tleskajícíma rukama nebo emotikonem zvednutým palcem ukazuje skutečnou pozitivitu a vzrušení. Kromě oficiální komunikace jsou zaměstnanci zapojení do neformálních rozhovorů interaktivnější a mají lepší vztahy než ti, kteří se drží knihy. Sdělováním emotikonů namísto slov mohou zaměstnanci provádět více úkolů najednou a zapojit několik příjemců, aniž by ztratili kontext.